Dofollow, nofollow і redirect посилання

Нещодавно ми розглядали анкорні та безанкорні посилання в контексті пошукової оптимізації, сьогодні поговоримо про прямі (dofollow/nofollow) та redirect посилання і їх значущість в SEO.

Прямими вважаються класичні html посилання з використанням тегу a і безпосередньо вказаною адресою сайту в атрибуті href (<a href=”https://site.com/”>текст посилання</a>). Простіше кажучи, ті, що реалізують прямий перехід на сайт без жодних маніпуляцій. Усі прямі посилання розділяють на dofollow та nofollow лінки. По замовчуванню посилання вважається dofollow і не потребує жодного спеціального атрибуту. Щоб воно стало nofollow, слід вказати rel=”nofollow” в коді (<a href=”https://site.com/” rel=”nofollow”>текст посилання</a>). Атрибут nofollow вказує пошуковій системі, що не варто слідувати за посиланням, сайт-донор не бажає надавати будь-яку вагу йому. Раніше вважалось (зараз — ні!), що nofollow посилання не мають seo ефекту, а пошукувачі ігнорують їх. Таким чином великі контенті майданчики захищали себе від спаму і санкцій, намагаючись не перетворитись у звалище зовнішніх лінків в очах пошукових систем. З часом відношення до nofollow змінилося і з боку пошукових алгоритмів, і з боку оптимізаторів. Такі посилання почали активно використовувати для створення та нарощення лінк-маси. Незаперечним залишається лише той факт, що вага nofollow посилань значно менша за dofollow. При можливості завжди слід віддавати перевагу останнім. Чи вартує купувати такі лінки? Скажу так, за смачною ціною і з трастових ресурсів — вартує!

Редірект лінки — такі, що реалізують перенаправлення (redirect). Простіше кажучи, сайт не вказується ніде у коді, посилання веде на проміжну сторінку (скрипт) чи третій ресурс, які вже в свою чергу виконують перенаправлення на кінцевий url різними технічними засобами. Найчастіше — це 301 редірект (<a href=”https://site.com?redirect.php=https%3A%2F%2Fhw.in.ua%2F”>анкор</a>). Оскільки кінцевий сайт не вказано безпосередньо в коді посилання (атрибут href), пошукова система неоднозначно сприймає такі трюки. І хоча Google вже давно вміє читати перенаправлення, вага такого посилання ще й досі викликає дискусії та сумніви. До того ж часто-густо реалізується навіть не чистий 301 редірект, а запускають окремий скрипт з таймерами, попередженнями про зовнішній перехід тощо.

JavaScript переходи. Іноді майданчики навмисно підміняють класичні прямі посилання на JS функції. Щось на зразок <a href=”#” onclick=”window.open(‘https://site.com’)”>текст посилання</a> або <span onclick=”window.open(‘https://site.com’)” style=”cursor:pointer”>анкор</span>. Якщо коротко, вага таких «посилань» нульова.

Підсумок. Цінні ті лінки, що потрапляють в Google Search Console (панель вебмайстра). Намагайтесь отримати перш за все dofollow посилання. Не відмовляйтесь від nofollow і скептично ставтесь до будь-якого роду перенаправлень.

2022-10-30   161